Tessie's Blogg

Jag ar 29 ar och bloggar om mitt liv, min vardag, mina intressen och drommar vilket inkluderar shopping, klader, resor, traning, LCHF, heminredning, mat och vin. Jag jobbar inom finans och bor pa Jersey, en o utanfor Frankrikes kust.


07 May 2013

Tröttsam dag

Tisdag som känns som Måndag efter en lång helg med "ledigt" vilket mest inneburit pluggande pluggande och pluggande... Heter det pluggande? Jag känner att jag börjar tappa den svenska grammatiken nu när jag inte pratar svenska så ofta och ännu mindre skriver på svenska. Det är mest bara på bloggen och när jag mailar nära och kära i Sverige som jag skriver på Svenska och tyvärr läser jag inte för mycket svenska böcker heller. Visst läser jag lite svenska bloggar och status uppdateringar på facebook men det främjar ju knappast den svenska grammatiken. Jag fick i uppdrag på jobbet att översätta några svenska papper till engelska och det var lika krångligt som när jag översätter dokument från tyska eller franska eftersom min "affärs-svenska" är kass! Kanske dags att börja läsa andra svenska nyhetstidningar än aftonbladet (räknas det ens som nyhetstidning egentligen eller är den med i samma kategori som hänt extra och annan skvallerblask?).

Tröttsam dag hur som helst med för mycket stress, tristess och inget som går vägen. Fick äntligen hem användaruppgifter för internet men får det inte att fungera så visar det sig att jag fått fel uppgifter och har därför installerat hemtelefon och internet hos grannen... Och bundit upp mig i 12 månader på det. Så ni som fått mitt nya hemnummer - använd inte det! Om ni inte vill prata men min granne förstås det kan ju vara trevligt i och för sig. Men tröttsamt känns det. En tröttsam dag. Men som tur är jobbar jag bara tisdag och onsdag denna vecka så imorgon är det middag och drinkar efter jobbet. Det behövs!

Usch idag känner jag mig trött, gnällig, stressig, ensam, uttråkad, sorgsen, tom och deppig...

Där får det vara färdig gnällt. Imorgon är en ny dag.

No comments:

Post a Comment