Tessie's Blogg

Jag ar 29 ar och bloggar om mitt liv, min vardag, mina intressen och drommar vilket inkluderar shopping, klader, resor, traning, LCHF, heminredning, mat och vin. Jag jobbar inom finans och bor pa Jersey, en o utanfor Frankrikes kust.


21 January 2013

Måndag - en vecka in på dieten

Jag har nu kört LCHF i en vecka och har gått ner 3.1 kg. Hur bra som helst. Jag har följt mitt matschema och har ändå inte börjat träna än. Jag unnade mig ett halvt glass rödvin i fredags och en mjukglass i lördags men annars har jag varit stenhård med sötsaker och alkohol. Har också hållt mig till max 3 kaffe o dagen. Har haft huvudvärk av abstinensen de första dagarna men det gör inget när man ser så tydliga resultat. Jag har en app 'myweight' där man knappar in start vikt, mål vikt, datum etc så ser man på en graf hur mycket man behöver gå ner varje dag/vecka för att nå målet och så kan man tracka det mot vad man egentligen går ner. Motiverande och bra! Jag har nått 10% av mitt mål att gå ner 30 kg!

Har haft en mycket trevlig helg. I fredags var Dave hemma vilket aldrig händer annars på fredagar så vi körde fredagsmus (Dave kan inte uttala svenska y) med grön thai curry och film. Jag skippade riset och unnade mig ett halvt glas rött. I lördags var jag med Vicky och lilla Seb på pizza hut där jag åt en sallad med mineralvatten. Och en mjukglass då det var lördag. Igår hade vi en plockdag hemma och jag backade upp innehållet i mina datorer på min nya externa hårddisk.

Idag börjar jag träna igen och tänkte springa lite på lunchen (använder då Nike's running app) och sedan ikväll är det Zumba på schemat!




Lite snö ligger kvar på stränderna

No comments:

Post a Comment