Tessie's Blogg

Jag ar 29 ar och bloggar om mitt liv, min vardag, mina intressen och drommar vilket inkluderar shopping, klader, resor, traning, LCHF, heminredning, mat och vin. Jag jobbar inom finans och bor pa Jersey, en o utanfor Frankrikes kust.


23 January 2013

Nya morgonrutiner

Sen vi kom hem från Dubai så vaknar jag tidigt på morgonen vilket är så skönt. Jag är lite tröttare på kvällarna men jag hinner med så mycket innan jobbet.

Klockan 06 stiger jag upp och duschar. Sen sätter jag på morgonrock och tofflor och går till köket. Gör en stor kopp grönt thé som jag dricker medans jag gör en ordentlig LCHF frukost. Imorse sauterade jag spenat, pocherade ett ägg och gjorde egen hollandaisesås (bara smör, äggula och citron). Jag lyssnar på svensk radio, rix fm och äter sedan frukost medans jag läser nyheter och kollar mailen. Sedan gör jag en smoothie på rödbetor, selleri, spenat, blåbär och hallon som jag tar med till jobbet för att dricka vid 10. Matlådan gör jag (eller David) kvällen innan. Jag diskar undan och går sedan ner och sminkar mig och klär på mig. Håret har oftast självtorkat vid det här laget. Sist packar jag väskan och handväskan och gör morgonens första kaffe som jag tar med mig och dricker på bussen. Sitter nu på bussen och lyssnar på svensk radio, dricker kaffe och bloggar. Mycket skönare än att cykla och så kan jag lägga all energi på gymmet istället vilket gör mer nytta än att cykla i regn och blås. Jag tränar istället på lunchen samt ett pass efter jobbet. Extra bonus är att jag inte hinner yra runt i butikerna på lunchen så sparar pengar också! Ingen mer kläd-shopping innan jag gått ner 2 storlekar!



No comments:

Post a Comment