Tessie's Blogg

Jag ar 29 ar och bloggar om mitt liv, min vardag, mina intressen och drommar vilket inkluderar shopping, klader, resor, traning, LCHF, heminredning, mat och vin. Jag jobbar inom finans och bor pa Jersey, en o utanfor Frankrikes kust.


26 March 2011

Oj

Har ska man vara snall fastmo och overaska sin fastman med nya tradgardsmobler och vad hander...? Jag har shoppat loss pa Next och hittat tradgardsbord, 6 stolar, parasoll, 2 solstolar och lite kokshandukar allt for 5000 kronor ungefar... klickar och bestaller och inser inte forann efterat att jag av misstag betalat allt pa Dave's kort istallet for pa mitt eget! Ja, overaskad blir han nog iaf! :)

Har ocksa varit till St Peters Garden Center med Emma och Nigel och kopt massor av fina krukor och plantor! Det blir sa fint hemma hos oss!

Var byggarbetare ringde idag och sa att dem har kostnadsforslaget for allt arbete redo pa Mandag och om vi godkanner sa borjar de arbeta, mala och riva pa Onsdag!!! Wihoo!!! Sen ar det inte langt kvar! Dem ska riva ut hela vart badrum och bygga nytt, mala ute och inne i alla rum, bygga hyllor, mala alla lister och karmar, och en tapet ska upp i hallen! Sen blir det fin fint! Var nya spis, kyl och nespresso maskin har kommit! Nu vantar vi bara pa de bestallda moblerna; koksbord och stolar, byra, sangbord, soffa, fotolj och sen tradgardmoblerna saklart! Ska forsoka da in lite fore och efter bilder!

Annars har jag en ganska lugn helg! Var pa valgorenhetsmiddag igar. Nigel ska springa London marathon for en valgorenhetorganisation och annordnade darfor en middag dar alla betalar vad dem vill och pengarna gar till valgorenhet! En mycket trevlig kvall men lite for mycket rott vin for mig! Nu blir det slapp framfor soffan! Imorgon ska jag flytta over lite klader till nya bostaden, har skurat ur garderoben idag och da inget behover malas och fixas dar inne kan jag borja packa in lite! Spannande!

Hoppas ni alla har en trevlig lordag
Tessie

No comments:

Post a Comment