Tessie's Blogg

Jag ar 29 ar och bloggar om mitt liv, min vardag, mina intressen och drommar vilket inkluderar shopping, klader, resor, traning, LCHF, heminredning, mat och vin. Jag jobbar inom finans och bor pa Jersey, en o utanfor Frankrikes kust.


15 April 2012

Sondag

Jag har spenderat formiddagen med lite stadning och undanplock, satt upp tavel-lister i sovrum och vardagsrum, kopt printer papper, fixat med papper och post som halkat lite efter och andrar mitt namn dar det behovs.. maste in till stan och andra pa social security, skattekontor, bank etc imorgon.. I Sverige ar allt sa smidigt och andras automatiskt nar man andrar i folkbokforingen men har finns ingen folkbokforing och allt maste andras manuellt... lite extra jobb dvs! Ar ledig fortfarande men lyckas ha fullt upp hela dagarna anda! Har fatt tva riktigt bra jobb-erbjudanden ocksa och ska pa en annan intervju pa tisdag sa far se vad jag bestammer mig for...

Min plan for imorgon:

  • Cykla in till stan
  • Posten for att posta Tradera Paket
  • Gymmet
  • Besok Social Security
  • Besok Tax Office
  • Besok Jersey Telecom
  • Besok banken
  • Se om M&S fortfarande har rea pa ramar 
  • Ta kort for korkortspapper
  • Hamta korkortspapper
  • Kopa snore till parasollet
  • Besoka halsokost affaren sa jag kan baka LCHF brod
  • Kopa parmar
Att gora under veckan:
  • Mala i tradgarden
  • Laga parasollet
  • Kopa ny diskmaskin
  • Mala i sovrummet
  • Mala om garderoberna
  • Vanta pa att hall-moblerna ska komma och skruva ihop dem
  • Trana, trana, trana
  • Baka LCHF brod
  • Bestamma mig och acceptera nagot av jobben
  • Undersoka om vidare ICSA kurser
  • Fixa ordning bland alla papper
  • Vanta pa att knopparna ska komma till kokskapen sa jag kan skruva pa dem
  • Ta tid och njuta i solen medans jag kan

No comments:

Post a Comment