Tessie's Blogg

Jag ar 29 ar och bloggar om mitt liv, min vardag, mina intressen och drommar vilket inkluderar shopping, klader, resor, traning, LCHF, heminredning, mat och vin. Jag jobbar inom finans och bor pa Jersey, en o utanfor Frankrikes kust.


26 April 2012

Tessie bakar - LCHF Frukostbullar

Jag testade att baka en variant pa ett recept som jag hittat har:

Mitt recept anpassat efter engelska varor jag hittat pa Holland and Barrats och Marks and Spencer blev sa har:

6 frukostbullar
  • 1,0 dl flaxseed
  • 0,5 dl vatten
  • 2 ägg
  • 0,5 dl Sojamjöl 
  • 1 dl kokosnötmjöl
  • 1 dryg tsk bakpulver
  • 0,5 dl vispgrädde
  • 0,5 dl vatten
  • 1 dl Smetana
  • 2 msk kokosolja
  • Linfrö

Blanda alla ingredienser utom kokosoljan. Lägg  kokosoljan och blanda väl. Forma 6 bullar och lägg upp på bakpappersklädd form. Strö över linfrö. Grädda i ca 20 min i 200 grader.



No comments:

Post a Comment