Tessie's Blogg

Jag ar 29 ar och bloggar om mitt liv, min vardag, mina intressen och drommar vilket inkluderar shopping, klader, resor, traning, LCHF, heminredning, mat och vin. Jag jobbar inom finans och bor pa Jersey, en o utanfor Frankrikes kust.


19 April 2012

Tessie bakar - LCHF formbröd

Jag provade ju pa att baka haromdagen. Jag har last lite LCHF recept men utbudet pa varor skiljer sig ju lite har pa Jersey. Jag handlade detta pa Holland and Barrats:




Jag bakade en variant pa ett recept jag hittat har: 

Med mina andringar blev receptet sa har:

1 bröd á 22-24 skivor
  • 4,5 dl mandelmjöl 
  • 1 msk Sojamjöl
  • 6 msk flaxeed
  • 3 tsk bakpulver
  • 1,5 tsk salt
  • 6 medelstora ägg
  • 3 dl creme fraiche
  • 6 msk smält kokosfett
  • Rosmarin och havssalt

Blanda de torra ingredienserna och blanda sedan i det smälta kokosfettet, häll sedan i ägg och creme fraiche. Låt stå i fem minuter, häll sedan ner i bakpappersklädd brödform. Ta en blöt sked och jämna till ytan. Strö över rosmarin och havssalt. Grädda i 200 g i ca 45 minuter. 


No comments:

Post a Comment