Tessie's Blogg

Jag ar 29 ar och bloggar om mitt liv, min vardag, mina intressen och drommar vilket inkluderar shopping, klader, resor, traning, LCHF, heminredning, mat och vin. Jag jobbar inom finans och bor pa Jersey, en o utanfor Frankrikes kust.


18 January 2012

Bröllopstårta till vinterbröllop

Har kikat lite pålimma tårtor. Eftersom vi har vinterbröllop vill jag att tårtan ska följa vinter-temat i vitt med snöflingor. Dem här tycker jag är riktigt fina. Ska möta med vår catering kille imorgon och diskutera mer. Sedan måste vi ju välja fyllning också. Från början hade jag snöat in mig på blåbärsmousse då blåbär känns väldigt svenskt samt är sååå gott. Men catering killen tyckte att det kanske inte var en så bra ide att äter massa blåbär i vit klänning och han har nog helt rätt i det.

2 comments:

  1. Den översta tårtan tycker jag var jättefin! Jag vill också ha en vit tårta, fast jag gifter mig på sommarn.

    Ja, det där med traditioner/kultur är intressant, men får göra en liten mix.

    VI gifter oss här i Sverige (Stockholm) men sen flyttar jag till Canada.

    Hanna

    ReplyDelete
  2. Den översta var absolut finast! Vi gifter oss o¨xå i februari men först nästa år. Men kommit igång en hel del med planeringen. Blir en vit tårta för oss med men mer vet jag inte än ;-)

    ReplyDelete