Tessie's Blogg

Jag ar 29 ar och bloggar om mitt liv, min vardag, mina intressen och drommar vilket inkluderar shopping, klader, resor, traning, LCHF, heminredning, mat och vin. Jag jobbar inom finans och bor pa Jersey, en o utanfor Frankrikes kust.


15 January 2012

Middag pa Frantzén/Lindeberg

I lordagskvall var jag och David pa Frantzén/Lindeberg at middag. Vi hade sett fram emot middagen i veckor och vi var langt fran besvikna. En av, om in den absoluta, basta middagen vi atit. Allting var otroligt vallagat, fina upplagg och en otrolig kansla for detaljer. Vi fick se kraftorna innan dem dodas och lagades, se brodet innan det bakades, smoret tjornas pa plats etc etc.

Restaurangen ligger i gamla stan och har bara ett fatal bord (mindre an 20 platser totalt). Menyn far du se nar du kommer in och den byts standigt ut sa att det alltid ar ratter lagade med sasongens smaker. Du behover inte tanka pa vad som du vill bestalla for du far en ratt av varje pa menyn och kan dessutom valja att ata med eller utan akompanjerat vin-paket (vilket vi gjorde). Litet bildregn (tyvarr anvande vi Davids kamera istallet for min sa bild-kvaliten ar inte den basta).













No comments:

Post a Comment