Tessie's Blogg

Jag ar 29 ar och bloggar om mitt liv, min vardag, mina intressen och drommar vilket inkluderar shopping, klader, resor, traning, LCHF, heminredning, mat och vin. Jag jobbar inom finans och bor pa Jersey, en o utanfor Frankrikes kust.


27 January 2012

Wedding rice / bröllopsris

När man planerar ett bröllop så är det så många små detaljer som man måste fixa som man aldrig tänkt på innan. Jag har funderat och klurat över vad vi ska ha "kastat på oss" efter vigseln i kyrkan. Dessa alternativ tänkte vi på;
  • Ris Vanligt mat ris kastas ju traditionallt och anses bringa lycka till brudparet men faglarna ater riset och det svaller i magen pa dem sa det kanns inte aktuellt.
  • Tomtebloss tankte jag lange pa och tyckte att det verkade fint for ett vinterbrollop men eftersom vi nu gar mot ljusare tider (yejh) sa kommer det fortfarande vara ljust 15:30 nar vi kommer ut och da blir effekten inte den samma.
  • Sapbubblor har ju blivit populart pa senare tid men jag har aldig gillat ideen och vill inte ha bubblor pa mina bilder. Tycker att det ser lite barnsligt ut och kanns for kallt for vinterbrollop.
  • Confetti i papper skrapar ner.
Men så hittade jag wedding rice. Konstgjorde riskorn i hjartformat som inte skadar faglarna. Och sa har min snalla kusin fixat sma vita pasar till mig. Kommer bli sa fint!

1 comment:

  1. Ser jättefint ut, vi kommer nog ha såpbubblor tror jag! :)

    ReplyDelete