Tessie's Blogg

Jag ar 29 ar och bloggar om mitt liv, min vardag, mina intressen och drommar vilket inkluderar shopping, klader, resor, traning, LCHF, heminredning, mat och vin. Jag jobbar inom finans och bor pa Jersey, en o utanfor Frankrikes kust.


04 January 2012

Diet uppdatering

4 Januari och vi har nu varit ute och sprungit 4 gånger. Känner mig riktigt nöjd med mig själv. Har också hållet en strikt LCHF diet i 4 dagar nu och har redan gått ner 4 kg!

Det är lite knepigt i början eftersom mycket innehåller "dolda" kolhydrater såsom mjölksocker och fruktsocket så det är ju inte "bara" att sluta äta bröd och pasta. Jag använder den här tabellen som visar hur många kolhydrater per 100g maten innehåller.
http://www.lchf-kost.se/kolhydrattabell.asp

Sen "tillåter" jag 20g kolhydrater om dan och skriver ner allt jag äter i en tabell i min iPad. Det gör också att jag får en lätt överblick på allt jag faktiskt äter på en dag. Ofta äter jag bara för att äta men slut på det nu. Det bästa med LCHF dieten är att man inte svälter sig själv utan bara äter annorlunda. Jag klarar inte att vara hungrig jämt, då blir jag bara sur och irriterad. Bu frossar jag i ostar, kött, fisk och gröna grönsaker och sallader.

Så här gott åt jag igårkväll; entrecote med smält blåmögelost med gräddig svampsås, grön sparris och massor med sallad!


No comments:

Post a Comment