Tessie's Blogg

Jag ar 29 ar och bloggar om mitt liv, min vardag, mina intressen och drommar vilket inkluderar shopping, klader, resor, traning, LCHF, heminredning, mat och vin. Jag jobbar inom finans och bor pa Jersey, en o utanfor Frankrikes kust.


15 January 2012

Torsdags-middag med Marina & Anders

I torsdags hade vi en valdigt trevlig middag med Marina & Anders. David lagade mat mest hela dagen och det var otroligt gott. 

Pa menyn:
Pilgrimsmusslor med tomat, dill och balsamvinager
Ungsbakad Anka med Hasselbackspotatis och graddkal
Hallon och Passionsfrukt Pavlova

Pilgrimsmusslor - bilden ar lite mork men det var otroligt gott. Hemligheten ar att lata balsamvinagers redusa ner till en sirapsliknande konsistens sa att den inte blir for stark nar den blandas med juicerna fran tomaterna.

Ankan, potatisen och sasen som puttrat pa hela dan var otroligt god och darfor glomde jag helt enkelt bort att ta bild. Har ar en bild pa resterna iallafall.

Pavlova med Hallon, Hallonsirap, Passionsfrukt och gradde.

Marina & Anders
Kvallen var otroligt trevlig och pa nagot satt lyckades vi gora av med 6 flaskor vin, nagra ol, lite amaretto och en flaska jagermeister. Fredagsmorgon var jag trott! 

No comments:

Post a Comment