Tessie's Blogg

Jag ar 29 ar och bloggar om mitt liv, min vardag, mina intressen och drommar vilket inkluderar shopping, klader, resor, traning, LCHF, heminredning, mat och vin. Jag jobbar inom finans och bor pa Jersey, en o utanfor Frankrikes kust.


12 January 2012

Diet uppdatering

Äter fortfarande enligt LCHF men inte helt strikt då det blivit lite vin och mat ute. Men avsmakningsmenyer tex är toppen då koncentrationen ligger på själva köttet/grönsaks kreationen och det inte serveras pasta/ris/potatis till rätterna (då skulle man aldrig orka 9 rätter). På kryssningen gick det också helt ok, åt bufféer och valde då att mest äta lax, räkor, ägghalvor och kaviar vilket är vad jag tycker är godast! Och så åt jag ostbricka (utan kex) istället för dessert. Blev dock en hel del drinkar och favoriten var Xante med redbull! Vikten ligger fortfarande nere och jag hoppas på att gå ner liiite till innan bröllopet och vår honeymoon! Men mycket middagar på schemat framöver vilket är väldigt trevligt:


  • Ikväll är det middag med vänner

  • Imorgon står afterwork med gamla skolkompisar från MdH på schemat

  • Lördag middag på Franzén Lindeberg

  • Torsdag middag restaurang Frank, Västerås

  • Fredag middag hos Maria & Rikard



No comments:

Post a Comment