Tessie's Blogg

Jag ar 29 ar och bloggar om mitt liv, min vardag, mina intressen och drommar vilket inkluderar shopping, klader, resor, traning, LCHF, heminredning, mat och vin. Jag jobbar inom finans och bor pa Jersey, en o utanfor Frankrikes kust.


20 March 2012

Lunch

Jag ar ingen sopp-fantast men jag har tre soppor som jag verkligen alskar och inte kan fa nog av:

  • Thom Kha Gai soppa
  • Miso soppa
  • Felix Gulashsoppa
Sa nu har jag atit Gulashsoppa till lunch, toppat med creme fraishe och rostad lok. At en tredjedel av burken men ar sa sa sa matt just nu. Eftersom jag gar pa diet nu sa forsoker jag ocksa att tanka pa att bara ata tills jag blir mat, inte fortsatta bara for att det ar gott eller for att det finns kvar pa tallriken. Kan lata sjalvklart for en del men med en man som ar kock som lagar super-god mat men som slevar upp stora restaurang portioner sa ar det svart... men ater man mindre och mindre sa krymper magsacker och man blir mattare... 

Varsta diet-bloggen har nu och ni far ursakta om ni inte tycker det ar intressant men da kan ni aterkomma i maj/juni nar jag natt min malvikt och dietat klart... jag behover alltid ha natt att fokusera pa och nu nar jag inte jobbar och brollopet ar forbi sa tankte jag fokusera pa min diet.



No comments:

Post a Comment