Tessie's Blogg

Jag ar 29 ar och bloggar om mitt liv, min vardag, mina intressen och drommar vilket inkluderar shopping, klader, resor, traning, LCHF, heminredning, mat och vin. Jag jobbar inom finans och bor pa Jersey, en o utanfor Frankrikes kust.


13 February 2012

Brunch pa Moderna Museet

Det var sa otroligt fint vader idag! Jag och David tog en promenad ut till Skeppsholmen och besokte Moderna Museet och Arkitekt Museet. Vi passade ocksa pa att ata en underbart god brunch och avnjot ett glas vitt i restaurangen med Stockholms finast utsikt. God mat, trevlig personal och underbar utsikt. Glomde tyvarr kameran men hittade dessa bilder fran SvD och Moderna Museets hemsida. Vi som ar medlemmar i Moderna Museets Vanner far dessutom 10% (annars kostar brunchen 265 kr).







Menyn var riktigt trevlig:


Skandinavisk brunch våren 2012
Ägg Royal med räkor, dill och pepparrot
Fänkålsgravad lax med picklad gulbeta
Nyrökt lax med potatis och dragon
Modernas lantpaté med blåbärsrelish
Svenska charkuterier
Picklad morot, västeråsgurka och burritanalökar
Krämig sallad på äpplen, selleri och valnötter
Sallad på kålrabbi och dill
Grönsallad med Nobisdressing
Knäckebröd, surdegsbröd och rågbröd
Saltbakade betor med citronsmör
Bakad rotselleri med libbsticksmajonnäs
Timjan- och sherryvinägerkokt potatis
Hel rostad pumpa med ädelost
Fiskqueneller i gräddad skaldjursbuljong
Surkål
Husets timjanskorv
Högrev med äpple, sirap och kalvbuljong
Oxbringa med mysbakade lökar, pepparrot och senap
Chokladmousse med körsbär
Söta lingon, vispad grädde och kardemummaskorpor
Kolapaj med pecannötter
Radiokaka smaksatt med flaggpunsch
Småkakor
Inkokt frukt
Kaffe, the

No comments:

Post a Comment