Tessie's Blogg

Jag ar 29 ar och bloggar om mitt liv, min vardag, mina intressen och drommar vilket inkluderar shopping, klader, resor, traning, LCHF, heminredning, mat och vin. Jag jobbar inom finans och bor pa Jersey, en o utanfor Frankrikes kust.


01 February 2012

Restaurang Frank, Västerås

Har glömt att berätta om vårt besök på Frank i Västerås. Otroligt god mat och vin och trevlig personal. En toppenkväll på Västerås bästa restaurang.

Frank har inga menyer men har en svart tavla med rätter för dagen. Sedan kan man också välja "Frank rules" vilket betyder att köket väljer vad du äter. Du väljer kött eller fisk (vi tog en var) och då får man 2 förrätter, huvudrätt och dessert. Vi betalade 500 kr pp vilket verkligen var good valde for money. Sen valde vi till vinpaketet vilket kostade 350 kr pp för 4 glas. Otroligt vad priserna går ner när man lämnar Stockholm.

Maten var vällagad och vackert upplagd. Personalen var trevlig och lät oss gissa vilka viner som hälldes i glasen ( vi fick olika för att matcha kött vs fisk menyn).

Follow my blog with Bloglovin

No comments:

Post a Comment