Tessie's Blogg

Jag ar 29 ar och bloggar om mitt liv, min vardag, mina intressen och drommar vilket inkluderar shopping, klader, resor, traning, LCHF, heminredning, mat och vin. Jag jobbar inom finans och bor pa Jersey, en o utanfor Frankrikes kust.


12 February 2012

Trevlig fredag

Vi har haft en toppen helg iaf. I fredags at vi middag hemma hos Marina och Anders. Kul att se deras fina lagenhet i Solna och mat och dryck var fantastisk. Tyvarr glomde jag allt detta at och drack jag:


  • Cosmopolitan
  • Tallrik 1 med forratter: Gubbrora pa kavring, roullad med gravad lax, roulad med hamburgerktott och pepparror - paroncider
  • Tallrik 2 med forratt: Vasterbottenpaj med stenbitsrom och lojrom - champagne
  • Portvinsstek (tillagad 36 timmar i su vie (stavas det sa?)) med potatis och varldens godaste sas - rott vin
  • Assiett med desserter: Rabarberbaj med vaniljglass, chokladboll, semla med hjortrongradde - Desservin
  • Kaffe och pepparkakslikor
Sedan spalde vi ooooga chacka som ar varldens roligaste spel (Dave ar suveran pa att lasa dem svenska texterna) innan vi rullade hem klockan 4(!!) pa morgononen :) 

No comments:

Post a Comment