Tessie's Blogg

Jag ar 29 ar och bloggar om mitt liv, min vardag, mina intressen och drommar vilket inkluderar shopping, klader, resor, traning, LCHF, heminredning, mat och vin. Jag jobbar inom finans och bor pa Jersey, en o utanfor Frankrikes kust.


21 February 2012

Skonhets-nedrakning

Idag har jag tvattat rent alla mina sminkpenslar. Gor det med jamna mellanrum sa att dem inte fylls med bakterier och smuts som sedan malar ner min hud i ansiktet. Smutsiga penslar kan ge akne och tappta porer. Mina borstar ar fran Make up Store och Lancome och har akta har sa jag tvattar dem med shampo. Sedan later jag dem torka plant pa en handuk. Om man tvattar dem och sedan staller dem i en kopp sa rinner vattnet ner i skaftet vilket kan losa upp limmet och ha sonder borsten. 

Sedan har jag ocksa scrubbat ansiktet och lagt ansiktsmask samt gjort pedikyr. Och fargat bryn och fransar. 

Imorgon ska jag sola. Solar korta intervaller i taget da jag inte vill bli for brun. Och sa ska jag pa manikyr och gora gel-naglar. 

Torsdag ska jag satta i loshar.

Fredagkvall, kvallen innan mitt brollop blir det till att plocka till ogonbrynen, raka benen och sant. 

Sen ar jag nog fin sa att det racker tills pa Lordag :) 

No comments:

Post a Comment